Forgot password?
 Register
View: 43|Reply: 2

Zij is Van Mij - Saskia Belleman - Dutch

[Copy link]
Pinbks
Pinbks  Post time 10-01-2025 15:09 |Read mode

Elke acht tot tien dagen wordt er in Nederland een vrouw gedood door haar man, vriend of ex-partner. Hoe kan het dat vrouwenmoord, femicide, zo wordt onderschat?
Elke acht à tien dagen sterft in Nederland een vrouw door toedoen van haar man, vriend of ex-partner
In Nederland zijn vrouwen veel vaker slachtoffer van moord dan in de landen om ons heen en vooralsnog lijkt daar geen verandering in te komen. Bovendien is er weinig aandacht voor dit fenomeen. Saskia Belleman onderzoekt in dit urgente boek hoe het komt dat het juist in ons land zo vaak misgaat achter de voordeur, waarom sommige mannen het niet kunnen accepteren wanneer een vrouw een punt achter de relatie zet. Waarom komt hulp vaak te laat en wat kunnen we leren van de manier waarop vrouwenmoord in het buitenland wordt aangepakt
Rechtbankverslaggever van De Telegraaf Saskia Belleman onderzocht of en hoe we ook in Nederland vrouwenmoord kunnen tegengaan. In gesprekken met slachtoffers, nabestaanden, plegers, de politie, het om, strafrechtadvocaten en wetenschappers gaat ze op zoek naar antwoorden.

Belleman, Saskia - Zij is van mij (2025).epub

300.6 KB, Downloads: 1, Download cost : Pin -30

Price: 100 Pin  [Payments Log]  [Buy]

Rate

Number of participants 1Pin +30 Collapse Reason
Gosia + 30 Thank you very much!

View Rating Log

When someone visits this page from a link you share, you will be rewarded

Post time 10-01-2025 16:46 | Show all posts
Thank you.
Post time 10-01-2025 18:06 | Show all posts